skip to Main Content

10 syytä miten Suppilog auttaa kaupan alan yrityksiä tässä markkinoiden poikkeustilanteessa

Näin aluksi haluaisin ensin kirjoittaa, että Suppilog sympatiseeraa ja pyrkii kaikinpuolin tukemaan kaikkia tukkutavarakaupankäynnin myyjiä ja ostajia näinä poikkeusaikoina. Sopeutumisen edesauttamiseksi listaan 10 faktaa tukkukaupankäynnin myyjille ja ostajille, kuinka Suppilogin mahdollistamat toimintamallit edesauttavat yritysten kriisinhallinnassa.

1) Digitaalinen tapa tukkukaupankäynnin mahdollistamiseksi ei levitä viruksia tai edesauta muidenkaan sairauksien leviämistä, sillä henkilökohtainen kontakti koko kaupankäynnin tapahtumiseksi on minimisoitu, kun esimerkiksi myyntikäyntejä tukkutuotteiden ostamiseksi ei tarvita. On totta että tavaroiden toimitus vaatii ihmiskontaktin, joka voi olla potentiaalinen viruksen kantaja, mutta ammattiatitoiset logistiikkakumppanimme ovat ottaneet pandemian tosissaan, ja näin tilauserien kontaminoituminen on erittäin epätodennäköistä.

2) Ammattitaitoinen logistiikkumppaneiden verkosto, jonka Suppilog tarjoaa ekosysteeminsä asiakkaille, nousee arvoon arvaamattomaan, kun puhutaan mahdollisimman puhtaasta, välivaiheettomasta ja hygieenisestä logistiikasta. Kuinka moni ravintola tai K-kauppa on tottunutkaan vastaanottamaan tukkutuotteita myyntiin, niitä epämääräisesti kaupustelevilta ja ilman lisenssejä tai logistiikkalan standardeja täyttäviltä jobbareilta?

3) Eri tavarantoimittajien tuotteet kokoavat koontitoimitukset pienentävät ylimääräistä liikennettä, joka on epidemian aikaan enemmän kuin suositeltavaa koko yhteiskunnalle. On sanomattakin selvää, että tämä toimintamalli on myös tuotteen arvoketjulle hyödyksi, koska näin logistinen kulu tuotteen saamiseksi jälleenmyyjän hyllyyn pienenee.

4) Suppilog pyörii ja generoi tilauksia, vaikka koko myyjäyrityksen henkilöstö olisi lomautettu. Mitä tapahtuu sellaisen yrityksen myynnille, kun kenttämyyntivetoinen myyntikenttä ei voi enää käydä tapaamassa asiakkaita ja koko tiimi on mökeillään pelaamassa Texas Hold Em’ia?

5) Suppilog mahdollistaa supernopean myyntikanavan vaihtamisen, jos esimerkiksi oma päämyyntikanava on esimerkiksi Korona-viruksen vuoksi seisahtanut. Otetaan esimerkki, Panimo jonka liikevaihdosta 80% tulee ravintoloista, voi kääntää tuotantonsa ja myyntinsä esimerkiksi päivittäistavarakauppoihin supernopeasti, kun heillä on käytössään kyseisen myyntikanavan ostajat jo nyt tavoittava tilauskanava. Jos Suppilogia ei ole ottanut käyttöön koko myynnin ja markkinoinnin työkaluna, niin tämän tyyppisen supernopean pivotin tekeminen voi olla organisaatiolle liian suuri ponnistus – etenkin jos oma organisaatio on lomautettu.

6) Verkkokauppa on todennäköisimmin yksi suurimmista kaupanalan voittajista tässä vuoden 2020 epidemiassa. Jos yrityksesi tukkukaupankäynti ei hyödynnä digitaalista tukkukauppaa mahdollistavaa Suppilogia, niin oletko varmasti kehittänyt tukkukaupankäyntisi nykyajan vaatimalle tasolle?

7.  Jälleenmyyjille syntyy uusia tarpeita, ja ne ketkä pääsevät ne nopeasti täyttämään saavat eniten tilauksia. Kun kriisi- ja epidemiatilanteessa asiakkaiden ostotottumukset muuttuvat, ne ketterästi tyydyttämällä voi tehdä jopa myyntiennätyksiä. Mikä on nopein tapa jälleenmyyjän valikoimista vastaavalle ostajalle alkaa tilaamaan suuria määriä tuotteita tavarantoimittajilta, jotka ovat vielä kaiken lisäksi:

a) ventovieraita, koska kyseisen yrityksen tuotteet eivät ole ennen kiinnostaneet
b) toimittajalta ei ole helppoja tapoja tehdä tukkutilauksia, vaan ostaja ohjataan myynti@tavarantoimittaja.fi tyyppisiin tökeröihin yhteydenottotapoihin, joihin vielä ei ehditä vastaamaan.

Onko käsidesi normaali päivittäistavarakaupan massamyyntiartikkeli?

8. Suppilogin käyttö ei ole kustannuskysymys tuotetta myyvälle tai tuotteita ostavalle jälleenmyyjälle, mutta se voi tuoda suurimman osan yrityksen tilauksista viikosta ja kuukaudesta toiseen, niin kauan kuin kyseisen yrityksen tuotteille on kysyntää jälleenmyyjillä ja heidän asiakkaillaan.

9. Jos yritys joutuu lomauttamaan henkilöstöään, niin koko yrityksen tukkukaupankäynti voi olla vain Suppilogin varassa – 50€ kuukausipalkalla operoivaa digitaalista myyntiedustajaa ei kannata lomauttaa.

10. Maailma muuttuu kriisien seurauksena kiihtyvällä tahdilla, ja yritykset siinä mukana. Uskotko että digitaaliseen tukkukauppaan panostaminen olisi satsaus tulevaisuuteen, vai näetkö että 90-luvun tukkukaupan lainalaisuuksilla pääsee vielä seuraavatkin 100-vuotta eteenpäin?

Voimia poikkeusaikojen läpi puskemiseen, pyrimme auttamaan koko epidemian ajan myös sinun yrityksesi tukkukaupankäynnin prosesseja kehittämällä. Ole yhteydessä.

Huhtikuisin terveisin,
Team Suppilog

 

This Post Has 0 Comments

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *