skip to Main Content

Suppilogin hyödyt myyjäyritykselle Top 5

1) Tuloksellisuus – myy suoraan ostajille

2) Lisää myyntiä – laajenna toimintaa uusille toimialoille

3) Asiakaskontakti – pidä yhteyttä ostajiin reaaliajassa

4) Asiakaskohtaisuus – määritä asiakaskohtaiset tarjoukset ja tarjoomat

5) Synergia – hyödynnä integroidut varastointi- ja logistiikkapalvelut

"Suppilog on käytännöllinen ja nopea ratkaisu tilauksien ja markkinointimateriaalien eteenpäin viemiseen. Ohjelmassa voi tilauksien lisäksi selata raportteja ja tilastoja kuukausien tai vuosienkin takaa. Suppilog on toimiva helppokäyttöinen ja monipuolinen ohjelma kentälle. "

Kristiina Hagelberg

varasto_logotKonsolidoidut
varastointi- ja kuljetuspalvelut

Myyjäyritys voi valita Suppilogin logistiikkakumppaneista parhaaksi katsomansa vaihtoehdon. Tuotteet voivat lähteä tilausten mukaisesti suoraan myyjältä tai ne voivat lähteä omalta sopimuskumppanilta, tukkurilta tai suoratoimituksilla. Suppilog tarjoaa yhteistyökumppaniensa kanssa myyjille myös muita yhteistyömalleja mm. varastoinnin, kuljetusten, luottotappiohallinnan ja laskutuksen osalta.

Ensimmäisenä kaikkia toimialoja palvelevana logistiikkakumppaninamme aloitti DB Schenker. Täysin integroitu varasto- ja kuljetuspalvelu Schenkerin kanssa käynnistyi toukokuussa 2014. Schenkerin logistiikkakeskuksena Suppilogin myyjäyrityksille toimii Oulunkylän yksikkö.

Toisena vastaavalla mallilla toimivana kaikille toimialoille soveltuvana logistiikkakumppanina aloitti DSV maaliskuussa 2015. Schenker ja DSV ovat suuria kansainvälisiä logistiikkatoimijoita, joiden kanssa pystymme tarjoamaan laajat logistiikkaratkaisut.posti_logo_ap

Postin logistiikka tarjoaa Suppilogin myyjäyrityksille helpon kanavan tarttua Postin logistiikkaan, jossa varastoinnissa sekä keräilyssä hyödynnetään myyjäyrityksen omaa varastointia. Suppilogin tarjoaman Postin Express Business Day 14 hinnoittelun niin paketti, rullakko kuin lavakuljetuksille saat olemalla Suppilogin henkilöihin yhteydessä.

LTP Logistics tarjoaa kuiva- sekä viileälogistiikkaa tarjoaville myyjäyrityksille ja etenkin elintarviketoimittajille kokonaisvaltaisen palvelun. LTP Logisticsin varastot ja operointi tapahtuvat Vantaan Viinikkalasta.

Kaikki Suppilogin logistiikkakumppanit tarjoavat valtakunnallisen logistiikan, sekä myös erittäin kilpailukykyisiä ulkomaanrahti -palveluita.

Käyttäessä Suppilogin logistiikkapalveluita myyjät voivat ulkoistaa osittain tai kokonaan varastoinnin, kuljetukset, laskutuksen ja luottotappioriskien hallinnan Suppilog Oy:lle. Asiakaslaskutuksen osalta pystymme tarjoamaan koontilaskutusta, vaikka fyysiset tuotteet menisivät useiden eri integroitujen logistiikkakumppaneiden kautta. Suppilogilla on myös muita logistiikka- sekä tukkuriyhteistyökumppaneita useisiin toimialoihin liittyen.

Logistiikkaratkaisut myös parantavat myyjien asemaa toimittajaketjussa, mikä omalta osaltaan tehostaa kaupankäyntiä.

Myynti ja markkinointi tehostuu

Suppilog on ensisijaisesti kehitetty helpottamaan yritysten myyntiä ja markkinointia. Suppilog on kokonaisvaltainen myynti- ja markkinointijärjestelmä. Myyjien myyntiedustajat ja muut myynnin parissa työskentelevät ihmiset voivat kaupata tuotteita suoraan asiakkaille. Toisaalta ostaja voi itsenäisesti tilata yhdestä järjestelmästä kaikki eri markkinoijien kyseiselle asiakasyritykselle tarjoamat tuotteet. Suppilogia käyttämällä myynti- ja markkinointikustannukset vähenevät ja esimerkiksi yhteydenpito hankalasti tavoitettavien ostajien kanssa tulee huomattavasti helpommaksi ja siten kannattavammaksi.

Yksi käyttöliittymä

Yhdellä käyttöliittymällä myyjä pystyy hallitsemaan eri myyntikanavia ja laajentumaan myös sellaisille toimialoille, joilla yritys ei ole ennen toiminut. Myyjä voi edelleen omasta käyttöliittymästään määrittää, mitä tuotesarjoja tai tuotteita ja millä hinnoilla se tarjoaa eri myyntikanaviin. Muutokset tapahtuvat reaaliajassa eri toimialojen ostajien näkymissä. Näin eri ostajille myyntikanavakohtaiset tuotteet ovat jatkossakin tarjolla yksinoikeudella.

Monipuolinen informaatiokanava

Suppilogin avulla myyjä saa suoran reaaliaikaisen informaatiokanavan ostajayritykseen. Sen avulla on helppo kertoa esimerkiksi mainoskampanjoista etukäteen. Suppilogin järjestelmästä yritys saa kätevästi vain omaan käyttöönsä erittäin kattavat yksityiskohtaiset reaaliaikaiset tilastot. Käytössä on esimerkiksi karttanäkymät oman asiakaskunnan koko Suomen ostoista sekä tiedot edustajien syöttämistä tilauksista ja yksityiskohtaiset grafiikat myynneistä.

Asiakaskohtainen hinnoittelu

Suppilogin avulla myyjät voivat luoda helposti asiakaskohtaisia reaaliaikaisia tarjouksia ja hinnastoja, jakaa tuotetietoutta sekä lanseerata tuotteita eri myyntikanaviin. Myyjäyritys voi luoda myös ketjuneuvotteluissa sovittuja ketjuhinnastoja, jolloin ketjuun kuuluvat ostajayksiköt saavat automaattisesti kaikki ketjuhinnat näkyviin.

Kustannukset

Suppilog ekosysteemissä tavarakaupankäynti maksaa myyjäyrityksille 50€/kk ja pienen muutaman prosentin komission nettokaupankäynnistä. Useissa tapauksissa palvelun tarjoama lisäarvo pelkästään logistiikkaan kattaa Suppilogin käytöstä aiheuvan kulun. Suppilogin lisäpalveluista, kuten logistiikka- tai myyntiedustajapalveluista on omat hinnastonsa. Ostajille Suppilogin käyttö on maksutonta.

Uutuustuotteen pilotti-lanseerausta Suppilogin kanssa K-kaupoihin

Olen Anton, yksi Renjer Snacksin perustajista. Suomen jälleenmyyjien tavoittamiseksi yrityksemme on tehnyt innovatiivisen Suppilogin kanssa yhteistyötä, joka palvelee nyt jo tuhansia jälleenmyyjiä tilauskanavana. Suppilogin Marko sparrasi minua tuotteiden sisäänmyymisessä valikoituihin K-kauppoihin, mutta myyntimme erosi tavanomaisesta sillä että emme pysty sijaintimme (Lund, Ruotsi) vuoksi kiertämään kauppoja fyysisesti. Kehitimme Suppilogin kanssa aivan uudentyyppisen konseptin, missä lähestyin ehkä…

Lue lisää

Millaisia eroja on kaupankäyntialustoilla ja verkkokaupoilla?

Olen viimeisen kymmenen vuoden yrittäjyyteni aikana havainnut, kuinka vaikeata yrityksissä on hahmottaa tavarakauppaan osallistuvien kaupankäyntialustojen ja verkkokauppojen suurimmat erot. Tämä kirjoitus yrittää tuoda niistä merkittävimpiä esille. Amazon ja Alibaba ovat esimerkkejä kaupankäyntialustoista. Niissä kauppaa käyvät kaupan osapuolet suoraan keskenään ikäänkuin jatkuvasti auki olevassa pörssissä. Kun alustan sisällä tuotetta myyvä yritys markkinoi aktiivisesti tuotetta ja ostaja…

Lue lisää