skip to Main Content

Suppilogin hyödyt myyjäyritykselle Top 5

1) Tuloksellisuus – myy suoraan ostajille

2) Lisää myyntiä – laajenna toimintaa uusille toimialoille

3) Asiakaskontakti – pidä yhteyttä ostajiin reaaliajassa

4) Asiakaskohtaisuus – määritä asiakaskohtaiset tarjoukset ja tarjoomat

5) Synergia – hyödynnä integroidut varastointi- ja logistiikkapalvelut

"Suppilog on käytännöllinen ja nopea ratkaisu tilauksien ja markkinointimateriaalien eteenpäin viemiseen. Ohjelmassa voi tilauksien lisäksi selata raportteja ja tilastoja kuukausien tai vuosienkin takaa. Suppilog on toimiva helppokäyttöinen ja monipuolinen ohjelma kentälle. "

Kristiina Hagelberg

varasto_logotKonsolidoidut
varastointi- ja kuljetuspalvelut

Myyjäyritys voi valita Suppilogin logistiikkakumppaneista parhaaksi katsomansa vaihtoehdon. Tuotteet voivat lähteä tilausten mukaisesti suoraan myyjältä tai ne voivat lähteä omalta sopimuskumppanilta, tukkurilta tai suoratoimituksilla. Suppilog tarjoaa yhteistyökumppaniensa kanssa myyjille myös muita yhteistyömalleja mm. varastoinnin, kuljetusten, luottotappiohallinnan ja laskutuksen osalta.

Ensimmäisenä kaikkia toimialoja palvelevana logistiikkakumppaninamme aloitti DB Schenker. Täysin integroitu varasto- ja kuljetuspalvelu Schenkerin kanssa käynnistyi toukokuussa 2014. Schenkerin logistiikkakeskuksena Suppilogin myyjäyrityksille toimii Oulunkylän yksikkö.

Toisena vastaavalla mallilla toimivana kaikille toimialoille soveltuvana logistiikkakumppanina aloitti DSV maaliskuussa 2015. Schenker ja DSV ovat suuria kansainvälisiä logistiikkatoimijoita, joiden kanssa pystymme tarjoamaan laajat logistiikkaratkaisut.posti_logo_ap

Postin logistiikka tarjoaa Suppilogin myyjäyrityksille helpon kanavan tarttua Postin logistiikkaan, jossa varastoinnissa sekä keräilyssä hyödynnetään myyjäyrityksen omaa varastointia. Suppilogin tarjoaman Postin Express Business Day 14 hinnoittelun niin paketti, rullakko kuin lavakuljetuksille saat olemalla Suppilogin henkilöihin yhteydessä.

LTP Logistics tarjoaa kuiva- sekä viileälogistiikkaa tarjoaville myyjäyrityksille ja etenkin elintarviketoimittajille kokonaisvaltaisen palvelun. LTP Logisticsin varastot ja operointi tapahtuvat Vantaan Viinikkalasta.

Kaikki Suppilogin logistiikkakumppanit tarjoavat valtakunnallisen logistiikan, sekä myös erittäin kilpailukykyisiä ulkomaanrahti -palveluita.

Käyttäessä Suppilogin logistiikkapalveluita myyjät voivat ulkoistaa osittain tai kokonaan varastoinnin, kuljetukset, laskutuksen ja luottotappioriskien hallinnan Suppilog Oy:lle. Asiakaslaskutuksen osalta pystymme tarjoamaan koontilaskutusta, vaikka fyysiset tuotteet menisivät useiden eri integroitujen logistiikkakumppaneiden kautta. Suppilogilla on myös muita logistiikka- sekä tukkuriyhteistyökumppaneita useisiin toimialoihin liittyen.

Logistiikkaratkaisut myös parantavat myyjien asemaa toimittajaketjussa, mikä omalta osaltaan tehostaa kaupankäyntiä.

Myynti ja markkinointi tehostuu

Suppilog on ensisijaisesti kehitetty helpottamaan yritysten myyntiä ja markkinointia. Suppilog on kokonaisvaltainen myynti- ja markkinointijärjestelmä. Myyjien myyntiedustajat ja muut myynnin parissa työskentelevät ihmiset voivat kaupata tuotteita suoraan asiakkaille. Toisaalta ostaja voi itsenäisesti tilata yhdestä järjestelmästä kaikki eri markkinoijien kyseiselle asiakasyritykselle tarjoamat tuotteet. Suppilogia käyttämällä myynti- ja markkinointikustannukset vähenevät ja esimerkiksi yhteydenpito hankalasti tavoitettavien ostajien kanssa tulee huomattavasti helpommaksi ja siten kannattavammaksi.

Yksi käyttöliittymä

Yhdellä käyttöliittymällä myyjä pystyy hallitsemaan eri myyntikanavia ja laajentumaan myös sellaisille toimialoille, joilla yritys ei ole ennen toiminut. Myyjä voi edelleen omasta käyttöliittymästään määrittää, mitä tuotesarjoja tai tuotteita ja millä hinnoilla se tarjoaa eri myyntikanaviin. Muutokset tapahtuvat reaaliajassa eri toimialojen ostajien näkymissä. Näin eri ostajille myyntikanavakohtaiset tuotteet ovat jatkossakin tarjolla yksinoikeudella.

Monipuolinen informaatiokanava

Suppilogin avulla myyjä saa suoran reaaliaikaisen informaatiokanavan ostajayritykseen. Sen avulla on helppo kertoa esimerkiksi mainoskampanjoista etukäteen. Suppilogin järjestelmästä yritys saa kätevästi vain omaan käyttöönsä erittäin kattavat yksityiskohtaiset reaaliaikaiset tilastot. Käytössä on esimerkiksi karttanäkymät oman asiakaskunnan koko Suomen ostoista sekä tiedot edustajien syöttämistä tilauksista ja yksityiskohtaiset grafiikat myynneistä.

Asiakaskohtainen hinnoittelu

Suppilogin avulla myyjät voivat luoda helposti asiakaskohtaisia reaaliaikaisia tarjouksia ja hinnastoja, jakaa tuotetietoutta sekä lanseerata tuotteita eri myyntikanaviin. Myyjäyritys voi luoda myös ketjuneuvotteluissa sovittuja ketjuhinnastoja, jolloin ketjuun kuuluvat ostajayksiköt saavat automaattisesti kaikki ketjuhinnat näkyviin.

Kustannukset

Suppilog ekosysteemissä tavarakaupankäynti maksaa myyjäyrityksille 50€/kk ja yleisen 2,7% komission nettokaupankäynnistä. Useissa tapauksissa palvelun tarjoama lisäarvo pelkästään logistiikkaan kattaa Suppilogin käytöstä aiheuvan kulun. Suppilogin lisäpalveluista, kuten logistiikka- tai myyntiedustajapalveluista on omat hinnastonsa. Ostajille Suppilogin käyttö on maksutonta.

Suomi on modernin Silkkitien tärkein polku Euroopalle

Suomi on kaupankäynnin ja viennin historiallisessa murroksessa, kun Kiina haluaa kaupankäynnillä yhdistää maailman. Vuonna 2013 Kiinan presidentti Xi Jinping lanseerasi 'One Belt One Road' Kiinan valtion strategisen kärkihankkeen, jonka tarkoituksena on triljoonan dollarin logistiikkainfrastruktuuri-investoinneilla mahdollistaa entistä tehokkaampi globaali kaupankäynti. Investoinnin suuruusluokka on monta kertaa suurempi, kuin esimerkiksi USA:n toisen maailmansodan jälkeen Eurooppaan investoima Marshall-apu. Kiina…

Lue lisää

Suppilogin esitys lähituottajien liiketoiminnan tehostamiseksi

Suppilog oli kutsuttuna huhtikuussa lähiruoka-agendalla mini-hackathoniin, jonka agendana oli: Lähiruoan koordinaatiohanke ja maa- ja metsätalousministeriö järjestävät Helsingin Messukeskuksen kokoustiloissa Lähiruoka & Luomu-tapahtuman yhteydessä MiniHackathonin elintarvikealan toimijoille ja erilaisten palvelun tarjoajille. Tavoitteena on tutustua olemassa oleviin sähköisin palveluihin ja ideoida, kuinka digitalisaatio ja eri palvelut voisivat helpottaa b-to-b ja b-to-c yhteistyötä. Digitalisaatio mahdollistaa ja haastaa elintarvikealan…

Lue lisää