skip to Main Content

Olut voitelee alkoholikaupan rattaita

Yksilölliset pienpanimotuotteet ovat aikamme hittituote. Kun takavuosina baarista sai vain muutamaa lager-tyyppistä perusolutta, on tilanne muuttunut nopeasti aivan toisenlaiseksi; pienpanimo-oluista ja ulkomaisista erikoisoluista on tullut ravintoloiden ehdoton kilpailuvaltti. Laajan olutrepertuaarin hallinta on iso haaste niin ravintoloitsijalle kuin myös oluita tuottaville tuottajille. Loppua ei saa, tuoretta pitää olla ja valikoimien on pysyttävä ajan hermoilla. Ja kun kello viheltää, täydennyskuorman on oltava jo liikkeellä.

HoReCa-alalla Suppilogin suosio on juuri nyt voimakkaassa kasvussa. Viimeisen 9 viikon aikana ostavien ravintola-asiakkaiden määrä on kasvanut käsittämättömät 650%! Saavutettavuus, notkeus, sanomisen ja hinnoittelun vapaus sekä reaaliaikaisuus ovat alkoholitoimijoiden suurimmat edut. Koska hinnat ovat tuottajien itsensä määrittämät, on kanava todella edullinen ostopaikka niin suurille ravintolaketjuille, kuin pienemmille ravintoloillekin. Vanhan sanonnan mukaan ”vesi on vanhin voitehista”, mutta tässä tapauksessa olut voitelee meidän HoReCa-kanavan ja päivittäistavarakaupan rattaita. Haluan toivottaa tervetulleiksi kaikki alkoholialan toimijat miedoimmista väkevimpiin, sillä tässä on meidän kaikkien tulevaisuus älykkäästi digitalisoituna.

Pekka Tyllilä, Suppilog Oy:n alkoholikanavan vetäjä

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *