Suppilog Oy on tavarakaupan tehostamiseen erikoistunut yritys, joka on perustettu vuonna 2012. Tällä hetkellä Suppilog Oy:lla on 68 osakasta. Yritys on riippumaton ja sen omistajat ovat lähinnä suomalaisia yksityishenkilöitä.

Pienelle toimijalle raikas ja helppo tapa tilata erikoisolutta ja muuta pienpanimovalikoimaa.

Maltte Ahonen, Oittaan Kartano

Keitä me olemme

Harri Eskelin
Perustaja, Hallituksen jäsen

Harri Eskelin loi Suppilogin omien yrittäjähaasteidensa kautta vuonna 2012. Hän keräsi ympärilleen tiimin ystäviään ja loi asiakaslähtöisen sähköisen tilauskanavan asiakkailleen. Suppilog on niistä ajoista kasvanut täysin omaksi liiketoiminnakseen ja palvelee nyt kaikkia tavarakaupan osapuolia.

Marko Jäppinen
Markkinointipäällikkö, Hallituksen jäsen

Marko Jäppinen on digitaalisuuteen uransa alusta asti uskonut ja oppinut erikoismies, jonka taustat ovat digitaalisten medioiden kaupallistamisessa moninaisissa myynnin ja markkinoinnin rooleissa. Suppilogissa hän hakee myyjien ja asiakkaiden välille WIN-WIN-WIN lopputuloksia, sekä vetää päivittäistavarakauppaan liittyviä hankkeita.

Mikko Mäkirinne
Hallituksen puheenjohtaja

Mäkirinne on kansainvälisen yritystoiminnan ja myynnin huippuammattilainen IT-sektorilta. Hallituksen johdossa Mikko korostaa kansainvälisyyttä, skaalautuvuutta sekä moninaisen liiketoiminnallisen ajattelun voimaa.

Petri Ojalehto
Tekninen asiantuntija

Petri Ojalehto tuntee Suppilog-järjestelmän ja hienoudet. Petri tukee kaikkia asiakkaita ja markkinoijia järjestelmän käyttöönotossa ja hoitaa mahdolliset ongelmatilanteet.

Riku Sipilä
Apteekit

Riku Sipilän työura on rakentunut lääketeollisuudesta, lääketukkukaupasta ja apteekeista. Viimeisimpänä työpaikkana lääketukkuri Tamro. Suppilogin liiketoiminnassa Rikulla on vastuu niin lääketeollisuuden osapuolista, kuin Suppilogin tytäryrityksen myyntiedustajapalveluiden kaupallistamisesta.

Pekka Tyllilä
Horeca

Tyllilän Pekka on moninaisissa kansainvälisen liiketoiminnan tehtävissä työuransa viettänyt persoona, joka on viimeiset vuodet keskittynyt kansainvälisten alkoholiyhtiöiden edustamiseen Suomessa. Suppilogissa Pekka on vetänyt alkoholitoimialan hyvään kasvuun, ja lupaa koko toimialan kehittyvän jatkossakin parempaan suuntaan.

Erno Lehtovirta
Talous, Hallituksen neuvonantaja

Erno on kaupallisesti ja farmaseutin näkökulmasta liiketoimintoja hallinnoiva luottohenkilö, jonka tausta löytyy vahvasti suomalaisen apteekkitoimialan läpikotaisesta tuntemisesta. Kaikki Suppilogin finanssiasiat kulkevat Ernon työpöydän kautta, ja on toiminut Suppilogin hallituksessa yrityksen alkupäivistä asti.

Tero Purra
Hallituksen jäsen

Tero on terveydenhuollon ja apteekkitoimialan yrittäjänä toiminut pitkään, ja pyörittänyt kansainvälistä liiketoimintaa. Hallitustyöskentelyyn hän antaa pitkän kokemuksensa koko Healthcare -sektorista, ja on myös alusta asti ollut yksi Suppilog-palvelun ensimmäisistä käyttäjistä.

Missio

Suppilogin missiona on edistää valinnanvapautta kuluttajille, kaupalle ja brändeille. Tämä on ideologia, joka saa meidät tulemaan intoa täynnä joka päivä töihin.

Visio

Yrityksemme visiona on se, että kaikilla brändeillä on mahdollisuus päästä jokaiseen vähittäismyyntipisteeseen kaikkialla maailmassa. Kunnes visiomme toteutuu, yrityksellämme on aina tilaa kasvaa ja luoda lisäarvoa sidosryhmilleen.

Arvot

Integriteetti

Kaikkia yrityksemme sidosryhmiä ja heidän intressejään kohdellaan luottamuksella. Tämä koskee henkilöstöä, toimittajia, asiakkaita, yhteistyökumppaneita ja omistajia. Tämä rakentaa tarvitsemaamme luottamusta koko liiketoimintaamme.

Asiakaslähtöisyys

Kaikessa mitä teemme, tähtäämme asiakastyytyväisyyteen. Tämä edellytys pitkän aikavälin menestykselle.

Tiimityöskentely

Yhdessä olemme vahvoja. Moniarvoisuus, keskustelu, sopiminen sekä hyvät johtamiskäytännöt ja selkeät roolit luovat voittamisen ilmapiirin, joka näkyy korkeana henkilöstön sitoutumisena yritykseemme.

Tavoitteellisuus

Tähtäämme huipulle kaikessa siinä, mitä päätämme tehdä. Jos tekemisemme ei ole parasta mahdollista ja hauskaa, miksi vaivautuisimme edes tekemään sitä. Keskinkertaisuus tavoitteissa tai tekemisessä ei ole hyväksyttävää.

Jakelukanavien digitalisoituminen on konsernien kohtalonkysymys

Lääketukkuri Oriolan SAP:n käyttöönottoa on seurannut vakavia toimitusongelmia viimepäivinä. Taustalla näyttäisi olevan Keskon ja Oriolan toimintojen yhdistäminen SAP:ssa. Kyseessä on kriittinen ongelma, koska kahden tukkutoimijan käsissä oleva Suomen lääkehuolto ei voi sietää käyttökatkoksia, tai tuhansien ihmisten henki on vaarassa. Tapasimme Oriolan johtoa jo neljä vuotta sitten kesällä 2013. Kehittämämme B2B kaupankäyntialusta oli ollut silloin vuoden…

Lue lisää

Titan vinkit uusille pienpanimoille (ja muille lähituottajille)

Titta Pihamaa on lähiviini- pienpanimo- ja lähiruoan vähittäiskaupan suunnannäyttäjä, joka toi juuri kesällä Heila Lähiruokatorin yhteyteen Hilpeän, joka on erään laajimman suomalaisten pienpanimoiden valikoimaa edustava erikoismyymälä. Titta tuntee pienen panemisen ja kauppaamisen edut sekä Pihamaan Panimon pyörittäjän että vähittäismyynnin näkökulmasta. Titta halusi avata yleisölle ja tuleville pienpanimoille oman TOP6:nsa markkinoilla pärjäämiseen: Hilpeintähän tässä on se…

Lue lisää