skip to Main Content

Stoorla yhdistää kotimaisten e-kauppiaiden voimat

Suomi ei voi nähdä itseään enää kaukaisena pohjoisen saarivaltiona, josta isot kansainväliset yhtiöt eivät ole kiinnostuneita. Digitaalisuus on kutistanut maailman murto osaan, jonka ansiosta esimerkiksi kansainvälisten verkkokauppajättien tarjonta ja palvelu vaikuttaa kotimaisen kuluttajan ostopäätöksiin kovemmin kun koskaan aikaisemmin. 

Elämme kaupallisesti idän ja lännen välissä kasvavan sähköisen paineen alaisena. Pelkästään Kiinasta lähetettiin Suomeen viime vuonna yhteensä noin 15 miljoonaa ”kirjelähetystä”. Lännestä tulevan Amazonin tulo Suomeen on vain ajan kysymys, joten Suomi voidaan nähdä idän ja lännen välissä törmäys vyöhykkeellä, josta taistelevat nämä massiiviset voimat sormi suomalaisten kuluttajien pulssilla. Ja kukkarolla. 

Kotimainen Stoorla on esimerkki yrityksestä, joka aidosti haluaa parantaa digitaalista kaupankäyntiä sekä kauppiaan kuin kuluttajan näkökulmasta. Suomesta on puuttunut toimiva digitaalinen kauppapaikka, joka tekee yhteistyötä niin kauppiaiden ja kuluttajien kanssa, yhdistäjänä,” Stoorlan perustaja Mikko Hallamaa sanoo. 

Suomen markkina on aivan liian pieni sille, ettei yritysten tarvitsisi tehdä yhteistyötä. ”Meillä jos jollain on paras ja ainutlaatuinen ymmärrys meidän kuluttajista ja heidän tarpeistaan. Tämä osaaminen on kerättävä yhteen ennen kuin jonkun muun tekoäly tekeen sen. Lähtökohtanamme on, että kaikki brändit hakevat uusia ja moderneja myynnin ja markkinoinnin kanavia, jotka tuovat lisäarvoa verrattuna vanhoihin kaupankäyntimalleihin”, jatkaa toinen perustaja Jyri Järvinen. 

Stoorla haluaa kerätä mahdollisimman laajan valikoiman tuotteita suomalaisilta kauppiailta, maahantuojilta ja valmistajilta, ja tarjota kaikki kuluttajan haluamat tuotteet yhdessä paikassa, yhdellä maksulla ja yhdellä toimituskululla. ”Suomessa suurin este verkossa myytävien tuotteiden menekille on pirstoutunut tarjonta ja huono valikoima – hinnasta puhumattakaan. Nyt kun mm. verkossa myyvien yritysten suurimmat katesyöpöt ovat ICT, logistiikka ja varastointi, on ne keskitettävä saadaksemme kulut kuriin! Vain tällä voimme tuoda merkittävää kilpailuetua ja voimaa pysyä kiristyvässä kansainvälisessä kilpailussa mukana.”, Hallamaa toteaa.

Myös logistiikassa on parantamisen varaa. ”Ehkä suurin yllätys meille oli logistiikan merkitys tavarakaupassa, ja sen tämänhetkinen taso Suomessa”, Järvinen puuskahtaa. Esimerkiksi juuri Amazonilla nopea ja tehokas logistiikka on valttikortti kansainvälisillä markkinoilla, ja tilaukset ovat perillä seuraavana päivänä, kun suomalaisen verkkokaupan toimitusaika saattaa olla jopa viikon. Myös tässä Stoorla aikoo pistää kampoihin. Jo nyt, toimitukset lähtevät liikkeelle 24h kuluessa, ja saattavat olla asiakkaalla heti seuraavana päivänä. Kuljetusalan yhteistyökumppanien kanssa ollaan myös syksyn aikana lanseeraamassa pikakuljetuksia pääkaupunkiseudulle, jolloin asiakas saa pakettinsa jopa 1-3 h kuluessa tilauksesta. ”Pikatoimituksiin mennään ehdottomasti ja olemme tässä pioneereina,” Mikko Hallamaa havainnoi.

Stoorlassa on tällä hetkellä auki kolme päätuotekategoriaa. Kauneus avattiin kesäkuussa, hyvinvointi heinäkuussa ja elokuun lopussa auennut kotikategoria sisältää tuotteita sisustuksesta lemmikkien tarvikkeisiin, joiden tarjonta kasvaa lähes päivittäin. Seuraavana tähtäimessä on massiivinen vapaa-ajan kategoria, joka aukeaa syksyn aikana. Pian kuluttaja voi ostaa yhdellä kertaa ruokaa, glitteriä, sohvan ja vaikka sähköskootterin.

Maahantuojille ja valmistajille Stoorla haluaa lähettää selkeän viestin: lähde mukaamme rakentamaan Suomen parasta kauppapaikkaa. Jos käytät jo digitaalista tukkukaupan sovellusta Suppilogia, niin transformaatio siitä B2C kaupankäynnin puolelle Stoorlalla on helppoa.

Alekoodilla suppilogstoorla saat -20% alennuksen ostoskoristasi kun käyt kokeilemassa, miten Stoorla toimii kuluttajan näkökulmasta. Suppilogia käyttävien myyjäyritysten on helppo aloittaa myynti Stoorlassa koska tuotteet ovat jo digitaalisessa formaatissa. Laitat vain viestiä Stoorlan Jyrille (jyri.jarvinen@stoorla.fi) tai Suppilogin Markolle (marko.jappinen@suppilog.fi) niin pääset aloittamaan! 
 
Lisätietoja: 
 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *