skip to Main Content

Uutuustuotteen pilotti-lanseerausta Suppilogin kanssa K-kaupoihin

Olen Anton, yksi Renjer Snacksin perustajista. Suomen jälleenmyyjien tavoittamiseksi yrityksemme on tehnyt innovatiivisen Suppilogin kanssa yhteistyötä, joka palvelee nyt jo tuhansia jälleenmyyjiä tilauskanavana. Suppilogin Marko sparrasi minua tuotteiden sisäänmyymisessä valikoituihin K-kauppoihin, mutta myyntimme erosi tavanomaisesta sillä että emme pysty sijaintimme…

Lue lisää

Millaisia eroja on kaupankäyntialustoilla ja verkkokaupoilla?

Olen viimeisen kymmenen vuoden yrittäjyyteni aikana havainnut, kuinka vaikeata yrityksissä on hahmottaa tavarakauppaan osallistuvien kaupankäyntialustojen ja verkkokauppojen suurimmat erot. Tämä kirjoitus yrittää tuoda niistä merkittävimpiä esille. Amazon ja Alibaba ovat esimerkkejä kaupankäyntialustoista. Niissä kauppaa käyvät kaupan osapuolet suoraan keskenään ikäänkuin…

Lue lisää

Messuille Kiinaan 2018?

Kiina on nyt ollut maailmanpolitiikan ja ihan puhtaasti kansantaloudellisten tarpeidensa pohjalta kiinnostunut Suomesta. Viime vuoden lopulla avautui historiallinen Silkkitie Kouvolasta Xi'aniin, joka yhdistää ensimmäisen kerran kaukaisen Suomen iki-aikaiseen kauppaväylään ja sitä kautta Kiinan miljardimarkkinoille. Suppilog China, joka tulee tarjoamaan kaupankäyntialustaa…

Lue lisää

Yksinkertainen tarkistuslista tuotebrändeille vuodelle 2018

Kävin mielenkiintoisen ajatustenvaihdon erään pientoimijan kanssa, joka halusi tietää pienpaahtimo-toimialan brändien ja tuotteiden mahdollisuuksista. Kyseinen segmentti on hyvin lyönyt läpi markkinassa, mutta toimijoiden lisääntyminen tuo aina kilpailua olemassaolevista asiakkaista ja hyllypaikoista. Kirjoitin johdatuksen jälkeen kolmiportaisen lisäarvon tuottamis -tarkastuslistan: 1) Lisäarvon…

Lue lisää

Suomi on modernin Silkkitien tärkein polku Euroopalle

Suomi on kaupankäynnin ja viennin historiallisessa murroksessa, kun Kiina haluaa kaupankäynnillä yhdistää maailman. Vuonna 2013 Kiinan presidentti Xi Jinping lanseerasi 'One Belt One Road' Kiinan valtion strategisen kärkihankkeen, jonka tarkoituksena on triljoonan dollarin logistiikkainfrastruktuuri-investoinneilla mahdollistaa entistä tehokkaampi globaali kaupankäynti. Investoinnin…

Lue lisää