skip to Main Content

Uusi koontilogistiikka aukeaa vuoden alussa kaikille tukkutavarakaupan toimijoille

Logistiikkakustannukset ovat Suomessa pitkistä etäisyyksistä johtuen kansainvälisesti verrattuna korkeat; liikenne- ja viestintäministeriön selvityksen mukaan jopa 16 % mikroyritysten liikevaihdosta. Kustannukset vaihtelevat toimialoittain ja riippuvat myös yrityksen tavoittelemasta palvelutasosta. Erityisesti teollisuuden ja kaupan aloilla logistiikan merkitys korostuu. Lähde: https://yrityssuomi.fi/logistiikka    …

Lue lisää

Stoorla yhdistää kotimaisten e-kauppiaiden voimat

Suomi ei voi nähdä itseään enää kaukaisena pohjoisen saarivaltiona, josta isot kansainväliset yhtiöt eivät ole kiinnostuneita. Digitaalisuus on kutistanut maailman murto osaan, jonka ansiosta esimerkiksi kansainvälisten verkkokauppajättien tarjonta ja palvelu vaikuttaa kotimaisen kuluttajan ostopäätöksiin kovemmin kun koskaan aikaisemmin.  Elämme kaupallisesti…

Lue lisää

Uutuustuotteen pilotti-lanseerausta Suppilogin kanssa K-kaupoihin

Olen Anton, yksi Renjer Snacksin perustajista. Suomen jälleenmyyjien tavoittamiseksi yrityksemme on tehnyt innovatiivisen Suppilogin kanssa yhteistyötä, joka palvelee nyt jo tuhansia jälleenmyyjiä tilauskanavana. Suppilogin Marko sparrasi minua tuotteiden sisäänmyymisessä valikoituihin K-kauppoihin, mutta myyntimme erosi tavanomaisesta sillä että emme pysty sijaintimme…

Lue lisää

Millaisia eroja on kaupankäyntialustoilla ja verkkokaupoilla?

Olen viimeisen kymmenen vuoden yrittäjyyteni aikana havainnut, kuinka vaikeata yrityksissä on hahmottaa tavarakauppaan osallistuvien kaupankäyntialustojen ja verkkokauppojen suurimmat erot. Tämä kirjoitus yrittää tuoda niistä merkittävimpiä esille. Amazon ja Alibaba ovat esimerkkejä kaupankäyntialustoista. Niissä kauppaa käyvät kaupan osapuolet suoraan keskenään ikäänkuin…

Lue lisää