skip to Main Content

Yritysten välinen yhteistyö kannattaa

Kaikki mikä voidaan digitalisoida, digitalisoituu. Siihen menee myös yritystenvälinen kaupankäynti kovaa vauhtia ja muutos toimintamalleihin on suurta.

Digitaalisuus sinänsä ei ole itseisarvo, vaan sen tarjoamat aivan uudenlaiset kaupankäyntimahdollisuudet. Yhtenä esimerkkinä voidaan pitää vaikkapa sitä, miten Suppilogin bisnesekosysteemissä yritysten kannattaa tehdä töitä toistensa eteen ja hyötyä siitä itse. Kerron tästä esimerkin. Tähän asti voiton maksimointi on keskittynyt oman edun maksimointiin ja arvoketjun maksimaaliseen hallintaan sekä sen optimoimiseen, mutta nyt uudessa maailmassa kannattaa tehdä töitä yhdessä. Yhteistyö voi tarkoittaa esimerkiksi uusien asiakkaiden hankkimista, mikä puolestaan laskee kaikkien myynnin ja logistiikan kustannuksia. Kuulostaako tuoreelta ja mullistavalta?

Aivan, siksi me olemmekin täällä Suppilogissa niin innostuneita. Suppilog-järjestelmässä jokainen hankkimasi uusi asiakas on nolla kustannuksella potentiaalinen uusi asiakas kaikille muille markkinoijille. Ja mitä useamman markkinoijan tuotteita kauppa tilaa, sitä useampi jakaja on myynnin ja logistiikan kustannuksille. Jokainen uusi yritys Suppilogissa on uusi kasvumahdollisuus ja kustannusten jakaja kaikille. Nerokasta, eikö vaan! Sosiaalisuus siis kannattaa, myös nykypäivän yritysten välisessä kaupankäynnissä.

Petri Toivanen, toimitusjohtaja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *